Sobre l’increment de 0’3% i la RLT del PAS

L’any 2018, en el marc de la mesa de negociació, els sindicats i l’empresa acordarem destinar el 0’3% d’increment addicional, lligat a l’increment de sou que es va aprovar per a les treballadores i treballadors públics, a resoldre el tema de la dedicació del PAS (35-37’5h), fonamentalment.

Tant l’empresa com els sindicats vam entendre que aquests diners havien de servir per a poder millorar el sector del PAS que menys havia millorat al llarg del temps, grup C2 sobretot, i la resta de col·lectius que han patit l’augment constant de càrrega de treball, entre altres.

En el procés de negociació l’empresa també va plantejar situacions que volia resoldre, dins del seu dret a autoorganitzar-se, utilitzant aquests diners.

Per qüestions de disponibilitat pressupostària i atés que no es podien contemplar totes les situacions es va decidir ajornar la resolució definitiva al següent exercici, el 2019, i amb la possibilitat de tractar unes altres situacions de la plantilla que van quedar de manifest en tot el procés de negociació.

El procés global de negociació del 2019, lligat al procés de consolidació, havia de concretar:

  • La inclusió de les places a consolidar
  • L’adaptació de les escales
  • L’oferta pública d’ocupació
  • Normativa de borses.

Les places i les escales han de reflectir-se a la RLT per poder ser efectives i per això  es van acordar a la darrera Mesa de Negociació tots aquests canvis, que havien d’anar a Consell de Govern i Consell Social per a ser aprovats.

En el torn obert de paraules, s’ens presenta una fulla amb canvis en els complements de destí i específics sense més opció que rebre’l i emplaçar-mos a una mesa tècnica, urgent.

A l’assemblea de la secció sindical acordarem:

  1. No aprovar el document tal com estava, no es pot acceptar el xantatge de les preses, s’ha de reflexionar més.
  2. Demanar la resolució dels temes pendents de l’any anterior.
  3. Demanar un pla de retribucions i promoció del PAS a partir d’una anàlisi de les funcions i les necessitats del servei, amb criteris objectius, que tothom tinga clar quin és el camí per promocionar professionalment i evitar la sensació d’arbitrarietat en la promoció.

A la Mesa Tècnica s’amplia la informació (document de millores retributives) justificant l’empresa els canvis que proposa i fent valdre el dret a autoorganitzar-se.

En el debat, els sindicats acordarem fer una reunió conjunta, abans de prendre una decisió, on puguem debatre sense la presència empresarial.

En aquesta reunió les organitzacions sindicals elaborem una addenda al document on plantegem les nostres condicions en la negociació de la plantilla i no tan sols els “retocs”, a més d’un pla clar de promoció professional.

Aquesta unitat sindical en l’anàlisi i en el posicionament davant l’empresa es torna determinant per acceptar, Pepe Iglesias en nom del sindicat, el document presentat per l’empresa per aquest any i on exigim negociar seriosament els canvis de l’any vinent.

STEPV mai s’ha oposat a qualsevol millora per al personal i considerem que la unitat sindical pot ser determinant en la negociació de la RLT, més enllà dels ajustos pressupostaris puntuals.

La unanimitat, exigida per l’empresa, no ha estat només referida al document, ha estat en el posicionament conjunt del sindicats davant el procediment de la negociació.

Tot aquest procés també ha deixat clarament definits els col·lectius i grups que no canvien les seues condicions i al sindicat ho tindrem molt present quan donem pas a la negociació.

Els increments a les nòmines de les persones que milloren s’aplicaran a partir de setembre o octubre, amb els endarreriments corresponents.

El sindicat continuarà reivindicant les millores pendents i el document acordat amb la resta de sindicats.

Sessió de la Mesa Negociadora, dilluns 15 de juliol

Convocatòria per al dilluns 15 de juliol, a les 9:00h, a la Sala de reunions del gabinet del rectorat, per celebrar sessió de la Mesa Negociadora, amb el següent ordre del dia:

1r.- Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior.
2n.- Anàlisi, discussió i informe de la proposta de les millores retributives PAS de la Universitat Jaume I, d’increment addicional del 0’3% (s’adjunta com doc 2, hi ha que afegir el lloc de treball del tècnic especialista de maquetació).
3r.- Torn obert de paraules.

Sessió de la Mesa Negociadora, dilluns 8 de juliol

Convocatòria per al dilluns 8 de juliol, a les 11:00h, a la Sala de reunions del gabinet del rectorat, per celebrar sessió de la Mesa Negociadora, amb el següent ordre del dia:

1r.- Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior (doc 1).
2n.- Anàlisi, discussió i informe de la proposta de Normativa d’avaluació de l’activitat
docent del professorat de la Universitat Jaume I (doc 2).
3r.- Anàlisi, discussió i informe de la proposta de modificació del calendari laboral
2019 (doc 3).
4t- Anàlisi, discussió i informe de la proposta de l’OPE d’estabilització (doc 4).
5è- Anàlisi, discussió i informe de la proposta de creació d’escales i de modificació de
noms de escales existents (doc 5).
6è.- Torn obert de paraules.

Reunió Mesa Tècnica sobre temes de PAS, divendres 14 de juny

Reunió el divendres 14 de juny 2019, de les 10:30, a la Sala de juntes del rectorat, per continuar amb la Mesa Tècnica del divendres passat 7 de juny, en que l’ordre del dia era:

1.- Estudi i anàlisi del Pla d’estabilització d’ocupació temporal (art 19.9 LPGE 2018)
2.- Estudi i anàlisi del D 42/2019, de 22 de març, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l’administració de la Generalitat.
3.- Torn obert de paraules.

XIII Congrés de STEPV

Els dies 7, 8 i 9 de juny tindrà lloc a Alcossebre (Castelló) el XIII Congrés de STEPV. Cada quatre anys se celebren els congressos del sindicat, que marquen la línia política a seguir durant els següents quatre anys.

El Consell Nacional ha convocat aquest congrés sota el lema “Amb tu, +força, +lluny” per evidenciar, d’una banda, el suport que ha rebut el sindicat aquests darrers anys, tant en creixement de l’afiliació com en suport electoral que ha permés revalidar la majoria absoluta en educació pública no universitària i molt bons resultats en universitats. Amb el lema del Congrés, STEPV pretén animar a la participació del conjunt de treballadores i treballadors de l’ensenyament en la presa de decisions que afecten les nostres condicions laborals i que permeten avançar en la millora de l’ensenyament. Per això volem anar “més lluny”, però sempre comptant “amb tu”, fet que ens permetrà ser “més forts”.
Les persones delegades del sindicat que acudiran al Congrés (elegides per les assemblees comarcals en període precongressual) debatran sobre la política sindical dels pròxims quatre anys, que coincideix amb la legislatura política.
Prèviament al debat de la ponència, el Secretariat Nacional, òrgan de direcció del sindicat elegit en el XII Congrés a Elda, retrà comptes a l’organització de la seua gestió durant els passats quatre anys.

El XIII Congrés elegirà les persones que composaran el Secretariat Nacional els pròxims quatre anys, els quals tindran la responsabilitat de dur a terme les línies de treball que s’aproven en el Congrés. També s’elegiran les persones que formaran part de la Comissió de Garanties i de la Comissió de Control Administratiu del sindicat i s’aprovarà la Carta Financera.

 

 

 

Reunió Mesa Tècnica sobre temes de PAS, divendres 7 de juny

Reunió divendres 7 de juny 2019, de les 10:30, a la Sala de reunions del gabinet del rectorat, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS, amb el següent ordre del dia:

1.- Estudi i anàlisi del Pla d’estabilització d’ocupació temporal (art 19.9 LPGE 2018)
2.- Estudi i anàlisi del Decret 42/2019, de 22 de març, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l’administració de la Generalitat.
3.- Torn obert de paraules.

Permisos per naixement, adopció o acolliment

El dia 1 d’abril ha entrat en vigor el nou permís de paternitat, que es va establir pel Reial Decret-Llei 6/2019, d’1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en el treball i la ocupació, publicat el dia 7 de març. Aquesta nova normativa és una millora innegable respecte de les 5 setmanes que n’hi havia fins ara, però la plena igualtat en els permisos no es materialitzarà fins el 2021. En concret, el calendari és progressiu i en 2020 serà de 12 setmanes i en 2021 ja serà de 16 setmanes, és a dir, igualitaris per les dos persones progenitores.

Durant el 2019, la persona progenitora diferent de la mare biològica (que pot ser un home en cas de les parelles heterosexuals o una dona en el cas de les homosexuals), gaudirà de huit setmanes de permís. Les dues primeres setmanes del permís hauran de gaudir-se de forma ininterrompuda després del part, adopció, acolliment o guarda. Les sis setmanes restants es podran gaudir de manera interrompuda en el moment que es considere convenient fins que la criatura complisca 12 mesos. Aquest permís, retribuït al 100%, és intrasferible.

L’equiparació dels permisos per naixement i adopció per les dos persones progenitores és una reivindicació de la Plataforma pels Permisos Iguals i Intransferibles per Naixement i Adopció, que integra desenes d’organitzacions feministes, entre les quals es troba la Intersindical Valenciana. Des del 2005, s’ha fet una gran feina tant de conscienciació social com de pressió als partits polítics que va donant fruits.

Un dels aspectes destacables del Reial Decret-Llei és que s’introdueix per primera volta la denominació inclusiva que la PPIINA porta proposant durant més d’una dècada: permisos per naixement, incloent tots els tipus de famílies i posant el focus en l’atenció a la criatura.

La normativa és aplicable per la totalitat de treballadores i treballadors, del sector privat i del sector públic, i les administracions autonòmiques han d’aplicar-la, encara que no hagen pogut actualitzar els seus permisos perquè un Reial Decret-Llei té un rang normatiu superior. Ara bé, si en algun territori o alguna administració pública té ja uns permisos més elevats, aquesta norma estatal no els retalla.

Si tens qualsevol dubte, pots posar-te en contacte amb el teu sindicat o a l’email dona@intersindical.org