Novetas acreditació ANECA

L’ANECA ha publicat una nova normativa que entrarà en vigor el pròxim 1 de novembre i que modifica la que existia fins ara, però només en els aspectes de presentació de les sol·licituds i de la documentació adient. La resta de normativa vigent (requisits, Comissions, termini de resolució, recursos administratius, etc.) continua sense canvis.

Així, doncs, a partir de l’1 de novembre, totes les sol·licituds d’acreditació de professorat es presentaran per via telemàtica a través de l’aplicació informàtica d’ACADEMIA

Les principals novetats són les següents:

Es pujarà directament a l’aplicació:

a) Tota la documentació acreditativa dels mèrits (obligatoris, complementaris i, en el cas de les càtedres, específics)

  • Les quatre aportacions més rellevants
  • Certificat de docència impartida
  • Avaluacions de l’activitat docent
  • Certificat de càrrecs unipersonals

b) La presentació de sol·licituds es farà necessàriament amb la sol·licitud signada amb el DNI/Firma electrònica. En el cas de persones estrangeres, hauran de demanar el NIE/Certificat electrònic per a la signatura de la sol·licitud.

c) Una vegada s’haja signat la sol·licitud (i tancat el procediment) s’ha d’enviar en el termini màxim de 20 dies pel Registre Electrònic Comú (REC):

  • La sol·licitud
  • El full de serveis
  • La declaració de veracitat
  • Tots els mèrits que vulguen aportar-se i no s’hagen pujat en la pròpia plataforma ANECA
  • El nomenament de Professor Titular (en el cas de la sol·licitud a Càtedra)

S’ha de tindre en compte que el màxim de documents que està permés enviar és de 5, per la qual cosa si es necessita adjuntar més, s’hauran de compilar diversos documents en un únic PDF. A més, el màxim de pes que admet el sistema és de 15 MB (si pesa 15-30 MB s’haurà d’adjuntar a una altra sol·licitud i enviar igualment pel REC; si el pes supera els 30 MB s’ha d’enviar un correu explicant el cas a solicitudesacreditacion@aneca.es i esperar a rebre instruccions).

Sessió telemàtica de la Mesa de Negociació, dijous 22 d’octubre a les 10 h

Convocatòria per al dijous 22 d’octubre, a les 10 h, per celebrar sessió de la Mesa Negociadora, la reunió serà telemàtica.

1.- Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior (Doc 1).
2.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de barems específics per als concursos de professorat Contractat doctor interí (Doc 2).
3. – Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de Professorat Contractat Doctor amb caràcter interí i de la corresponent modificació de la RLT del PDI. (Doc 3,
Doc 3.1 i Doc 3.2).
4.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de concessió de semestres sabàtics per al 2n semestre del curs 2020/21. (Doc 4).
5.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de canvi d’adscripció d’àrea de coneixement (Doc 5).
6.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de modificació del reglament per al desenvolupament d’accés a cossos de funcionariat docent universitari i dels concursos de selecció de professorat contractat doctor de la UJI (Doc 6).
7.- Torn obert de paraules.

Una reunió amb poques novetats

Primera reunió oficial dels sindicats amb la Consellera d’Universitats. Per a l’STEPV la trobada ha sigut decebedora.

En la primera reunió oficial de la Consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital amb els sindicats més representatius de les Universitats públiques valencianes, des que va prendre possessió del seu càrrec fa més d’un any, la Consellera Pascual s’ha limitat a informar sense profunditat sobre qüestions que afecten al conjunt de les universitats, d’entre les quals destaquem:

1. El conveni col·lectiu o la història que mai no acaba
El conveni col·lectiu de les universitats públiques valencianes s’ha convertit en l’engany d’aquest govern. Com sabem, correspon a l’administració educativa atorgar protecció al personal laboral de les universitats públiques valencianes i som l’únic territori de l’estat que encara no disposa d’un conveni col·lectiu per a les treballadores i els treballadors de la universitat. Ara bé, després d’anys de negociació, comptàvem amb un acord entre les parts, al qual no s’està donant compliment. L’única solució que ens ha aportat la Consellera és la insistència setmanal al Ministeri per demanar que autoritzen l’excepcionalitat per poder pagar l’augment retributiu del conveni, però no s’hi ha plantejat cap alternativa. Fins i tot la Conselleria apunta que potser caldria esperar al nou Estatut del PDI. Des d’STEPV pensem que tot açò és un despropòsit, temps perdut.

2. Pressupost extraordinari per paliar els efectes de la COVID
La Conselleria ha informat que els diners dels Fons europeus Covid-19 destinats a les universitats públiques valencianes es repartiran d’acord amb el nombre d’estudiants de cada universitat: UV 9.712.800 milions, UPV 5.600.000, UJI 2.550.000, UMH 2.500.000 i UA 5.120.000. L’execució de la partida correspon a cada universitat. Així doncs, depén de cada universitat a què destinen els diners, com ara material, neteja, desinfecció, etc.; per tant, cal exigir als rectorats el reforçament de la plantilla docent.

3. Nou pla de Finançament de les universitats públiques: Los juegos del hambre
En relació al finançament, la Conselleria ha comunicat que no hi haurà augment de la quantitat dedicada al finançament de les universitats públiques valencianes, sinó que estan estudiant com repartir els diners disponibles entre les diferents universitats, d’acord amb uns criteris que volen fixar, és a dir, que el pla és empitjorar el finançament d’unes universitats per millorar el de les altres. Així, s’hi ha reactivat la mesa de treball sobre el finançament, amb experts i responsables d’Universitats i d’Hisenda de la Generalitat Valenciana, que s’ha reunit el 21 de setembre i a partir d’ara ho farà cada 10 dies. En qualsevol cas, no s’hi preveu la seua implementació fins als pressupostos de 2022.

Pel que fa al pressupost de la Ciència, investigació i innovació, la Conselleria s’hi ha mostrat optimista ja que seran finançades amb els fons europeus que es rebran: Benvingut Mr. Marshall.

4. Mesures per a incentivar la investigació i la transferència del coneixement
La Conselleria ha informat que enguany les convocatòries es retardaran una miqueta respecte al curs passat, que la seu d’excel·lència científica internacional de la Generalitat estarà a la ciutat de Castelló de la Plana i que els contractes predoctorals s’estendran a 4 anys, però aquest fet no s’aplicarà amb retroactivitat.

5. El Fòrum de Diàleg d’Universitat
La Consellera ens ha informat de la seua intenció de “reactivar” el Fòrum de Diàleg que mai no ha arribat a activar, una iniciativa que pretén ser una alternativa a la Mesa Negociadora sectorial, que STEPV i la resta de sindicats reclamem per tal de poder negociar les condicions laborals dels treballadors i les treballadores de les universitats públiques valencianes.

Des d’STEPV qualifiquem la reunió com a insuficient i decebedora. La poca informació facilitada en la reunió, en alguns casos ja coneguda abans per la premsa, ens fa dubtar de la utilitat d’aquesta Conselleria. Calen més coses que insistència i bona voluntat.

La universitat que volem davant l’inici del curs

La universitat pública valenciana que volem davant l’inici del curs és una universitat segura sanitàriament i laboralment per a tota la comunitat universitària: estudiantat, personal investigador, professorat i personal d’administració i serveis, així com la resta de treballadores i treballadors que desenvolupen la seua feina en les universitats.

El sindicat participa de manera activa, mitjançant les persones delegades de prevenció, que formen part dels Comités de Seguretat i Salut en la posada en marxa dels protocols i mesures de seguretat i salut que siguen necessaris. Complir aquestes mesures és la primera barrera contra l’expansió de la pandèmia. Si ens protegim nosaltres, també protegim la resta de persones. És un acte solidari.

Per altra banda, des del punt de vista laboral, hi ha una sèrie d’aspectes que es deriven de la pandèmia:

  • Tota l’experiència acumulada per la situació de confinament respecte del teletreball no pot ser obviada pels rectorats i ha de ser motiu de negociació en totes les universitats.
  • La tornada al 100% de les plantilles i 100% de presencialitat ha de negociar-se: s’han de preveure alternatives, en aquesta situació d’alerta sanitària. També s’ha de tindre en compte el personal vulnerable, la conciliació familiar… El contrari no és prendre cap mesura, sinó que sembla més una negació de la realitat.
  • Aquesta crisi sanitària i laboral no pot ser a cost zero, i el finançament covid també ha de servir per reforçar plantilles universitàries, sobretot docents i de personal en seguretat i salut.
  • Finalment, l’actual situació no ha de ser excusa per a no portar endavant les millores salarials i laborals promeses, tant amb la signatura del Conveni col·lectiu del personal laboral (amb efectes retroactius a 1 de gener de 2019) com l’increment salarial de tot el personal de 2020.

No dubtes en exposar qualsevol necessitat o situació que tingues en la nova normalitat a les seccions d’STEPV-Iv de cada universitat, t’atendrem i informarem en aquestes moments tan convulsos.

Contacta amb nosaltres

La secció sindical de STEPV a l’UJI continua operativa, de dilluns a divendres, de 9,30 a 14 h al local sindical de l’UJI, en els baixos de l’edifici de rectorat. Si necessites contactar amb nosaltres, pots fer-ho via telèfon o mail.

        964 728 812
     645 969 059
        stepv@uji.es

 

 

 

 

 

A causa de la COVID-19, per a qualsevol consulta presencial, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres mitjançant correu electrònic o telèfon i concertarem una cita.

STEPV rebutja l’esborrany del nou estatut del PDI

El Ministre d’Universitats, Manuel Castells, impulsor de l’estatut del PDI

El Sindicat considera que aquest text no ix de l’anàlisi de la problemàtica real de la universitat pública de l’Estat, i en conseqüència no aporta solucions.

L’esborrany d’estatut del PDI afegeix nous problemes als que encara no s’han resolt

 

El passat 1 de juliol el Ministeri d’Universitats va enviar un esborrany inicial sobre el futur estatut per al Personal Docent i Investigador a partir del qual mantindrà una primera ronda de reunions amb les organitzacion sindicals, la CRUE i les comunitats autònomes.

Moltes de les propostes que contempla l’esborrany d’estatut del PDI afegeixen nous problemes. Per la qual cosa STEPV demana la seua retirada i un debat més ampli amb la participació activa del professorat universitari.

El text presenta els següents problemes:

  • Multiplica les figures contractuals precàries o no estables, amb l’objectiu últim d’acabar amb el funcionariat en la Universitat.
  • Crea una carrera laboral paral·lela a la funcionarial amb la creació de figures de Catedràtic contractat i Titular contractat. Aquesta carrera laboral no aporta beneficis al professorat ni a la universitat.
  • Genera incertesa sobre els actuals col·lectius de Professorat Ajudant Doctor o Professorat Contractat Doctor.
  • No garanteix la consolidació o estabilització de les 33.954 persones que segons el propi Esborrany formen part del professorat associat (34,1% del conjunt del PDI de les Universitats públiques estatals), ni de les diferents figures becàries.
  • Continua menystenint la dedicació docent.
  • Incrementa una vegada més les tasques burocràtiques i, en general, la càrrega laboral del PDI.
  • No reforça la “llibertat de càtedra”, és més, la debilita en aprofundir en la precarietat laboral.
  • Ataca l’autonomia universitària en la composició de les comissions de contractació.
  • No aborda els problemes de l’avaluació de la tasca investigadora del professorat. No aposta per un model de la producció científica universitària en obert, dins del qual l’impacte social siga el principal element, sinó que deixa intactes els mecanismes privats d’avaluació i mesurament de qualitat, així com els seus criteris; però sí augmenta, en canvi, les seues exigències.
  • Vol apostar per l’atracció de talent investigador quan ni tan sols es pot retenir el que ja existeix a les nostres Universitats.
  • No mostra claredat sobre les condicions de mobilitat que es preveu exigir al professorat, i no té en compte circumstàncies com la conciliació familiar, el gènere, les diferents condicions de les tasques investigadores i, en general, curriculars, incloent els períodes pre i post-doctorals.
  • En general, no desenvolupa mínimes mesures de conciliació familiar i pot ser que no arriben a existir en cap Universitat.
  • Pretén subordinar encara més la Universitat pública a l’empresa (per això el previ deslligament de la Ciència i la Investigació-Innovació del Ministeri d’Universitats).
  • I per agreujar-ho encara més, l’esborrany no ve acompanyat d’una memòria econòmica, que li dote de versemblança i viabilitat.

STEPV defensa que l’estatut del personal docent i investigador ha de fer-se sota els principis següents que, òbviament, l’esborrany no recull:

  • Plantilles estables amb el reconeixement dels mateixos drets per a totes les treballadores i treballadors. Volem uns sistemes d’accés i promoció públics i transparents, a més d’unes condicions laborals dignes, saludables i que permeten la conciliació familiar i la realització personal.
  • Avaluació de la investigació i de la docència per criteris que no reproduïsquen els models de productivitat empresarial, sinó un sistema públic d’avaluació de la qualitat de la docència i de la producció científica universitària en obert, dins del qual l’impacte social en siga el principal element. La universitat que volem ha d’afavorir una producció científica oberta i destinada a la societat amb repositoris accessibles.

Perquè volem una universitat pública en valencià, feminista, laica, transparent, crítica i gratuïta.

Sessió telemàtica de la Mesa de Negociació, dimarts 14 de juliol a les 10 h

Convocatòria per al dimarts 14 de juliol, a les 10 h, per celebrar sessió de la Mesa Negociadora, la reunió serà telemàtica.

L’ordre del dia serà el següent:

1.- Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior (Doc 1).
2.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de titular d’Universitat per a estabilització d’investigadors Ramon i Cajal (Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2020) i de la corresponent modificació de la RLT del PDI ( Doc 2, Doc 2.1Doc 2.2).
3. – Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la modificació del Document de Carrera Docent i Investigadora ( Doc 3).
4.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de Conveni de reciprocitat entre les Universitats públiques de la Comunitat Valenciana per la percepció del Complement de Carrera Administrativa (Doc 4).
5.- Torn obert de paraules.