Convocatòria del Consell de Govern núm. 7/2022

Convocatòria del Consell de Govern número 7/22 el divendres 15 de juliol de 2022, a les 10.00 h amb el següent ordre del dia:

Ordre del dia

  1. Informe de la rectora
  2. Assumptes generals
    1. Aprovació, si escau, de la designació de la representació del Consell de Govern en el Consell Social.
    2. Aprovació, si escau, de la designació de la representació del Consell de Govern en el Patronat de la Fundació General.
    3. Aprovació, si escau, de la designació de la representació en el Consell Valencià d’Universitats.
    4. Aprovació, si escau, de la modificació del Reglament de funcionament del Departament de Filosofia i Sociologia.
    5. Aprovació, si escau, de la modificació del Reglament de funcionament del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia.
    6. Aprovació, si escau, de la modificació del Reglament de funcionament del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics.
    7. Aprovació, si escau, de la modificació del Reglament de funcionament del Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura.
    8. Aprovació, si escau, de la modificació del Reglament de funcionament del Departament d’Història, Geografia i Art.
    9. Aprovació, si escau, de la modificació del Reglament de funcionament del Departament de Química Física i Analítica.
    10. Aprovació, si escau, de la modificació del Reglament de funcionament del Departament d’Educació i Didàctiques Específiques.
    11. Aprovació, si escau, de la modificació del Reglament de funcionament del Departament de Ciències de la Comunicació.
  3. Estudis i professorat
    1. Aprovació, si escau, de la modificació del pla d’estudis del Grau en Turisme.
    2. Aprovació, si escau, de la modificació del pla d’estudis del Màster universitari en Sistemes Intel·ligents.
    3. Aprovació, si escau, del Reglament dels ensenyaments propis i de formació permanent de la Universitat Jaume I.
    4. Aprovació, si escau, de cursos de formació permanent per al curs 2022-2023.
    5. Aprovació, si escau, de l’extinció del Grau en Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural.
    6. Aprovació, si escau, de la modificació de la composició de la Comissió d’Estudis i Professorat.
    7. Aprovació, si escau, de la proposta de concessió de llicències superiors a 3 mesos.
    8. Aprovació, si escau, de la modificació de la composició de la comissió corresponent al concurs d’accés nº 19927.
  4. Investigació
    1. Aprovació, si escau, de la proposta de concessió del grau de doctorat honoris causa a la Dra. Ángela Nieto Toledano promoguda pel Departament de Biologia, Bioquímica i Ciències Naturals.
    2. Aprovació, si escau, de la sol·licitud d’autorització per a la verificació del Programa de Doctorat en Història, Patrimoni i Territori.
    3. Aprovació, si escau, de la convocatòria d’ajudes predoctorals per a la formació de personal investigador, Acció 3.1 del Pla de Promoció de la Investigació de l’UJI per a l’any 2022.
    4. Aprovació, si escau, de la convocatòria UJI-I3 de procediment selectiu per a incorporació de personal investigador, Acció 3.3 del Pla de Promoció de la Investigació de l’UJI per a l’any 2022.
    5. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació del Document de Carrera Docent i Investigadora.-
    6. Aprovació, si escau, de la proposta d’adhesió de la Universitat Jaume I a la Xarxa d’Universitats Valencianes per al foment de la investigació, el desenvolupament i la innovació (RUVID).
  5. Assumptes de tràmit
    1. Aprovació, si escau, de modificacions pressupostàries.
    2. Aprovació, si escau, de l’Oferta d’Ocupació Pública del PAS 2022.
    3. Aprovació, si escau, de la modificació de l’RLT del PAS.
    4. Aprovació, si escau, de la modificació de la Comissió de Política Lingüística.
  6. Torn obert de paraules
  7. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió núm. 7/2022.

Convocatòria de la Mesa Negociadora, dimarts 12 de juliol

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora el dimarts 12 de juliol de 2022, a les 10.00 h amb el següent ordre del dia:

  1. Informe del President
  2. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de la modificació de la composició de la comissió corresponent al concurs d’accés nº 19927 (Correccions d´errors BOE)
  3. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de modificació del Document de Carrera Docent i Investigadora 
  4. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de l’oferta pública d’ocupació del PAS 2022
  5. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de modificació de la RLT del PAS
  6. Torn obert de paraules

RESUM

Convocatòria de Mesa Tècnica temes PAS, divendres 8 de juliol

Convocatòria per al divendres 8 de juliol, a les 12.00 h, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS, amb el següent ordre del dia:

  1.  Oferta Pública d’Ocupació del PAS de l’any 2022
  2.  Modificació de la RLT
  3.  Proposta per a la comissió d’estudi sobre la situació del personal de laboratoris.
  4. Proposta per a la comissió  de seguiment i avaluació del teletreball.

El company Joan Francesc Mira nomenat fill predilecte de València

L’Ajuntament de València ha atorgat la distinció com a fill predilecte de la ciutat a Joan Francesc Mira, escriptor, antropòleg i sociòleg, professor de grec de la Universitat Jaume I, “per la seua trajectòria intel·lectual, acadèmica i literària”. En el mateix acte s’ha distingit pòstumament com a filla adoptiva de la ciutat la mestra Carme Miquel i Diego.

És aquest un reconeixement ben merescut a una trajectòria exemplar, de compromís per la llengua, la cultura i el País, d’un intel·lectual que ha fet aportacions importantíssimes en el camp de la traducció d’obres cabdals de la cultura occidental, de la creació literària i de la reflexió i el pensament.

El professor Mira va ser cap de llista de la primera candidatura que el STEPV va presentar en unes eleccions sindicals a la nostra universitat, per la qual cosa des de la secció sindical de STEPV a la Universitat Jaume I volem donar-li l’enhorabona per aquesta distinció i celebrem el reconeixement.

Convocatòria de la Mesa Negociadora, divendres 17 de juny

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora el divendres 17 de juny de 2022, a les 10.00 h amb el següent ordre del dia:

  1. Informe del President.
  2. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de nomenament de professorat col·laborador honorífic.
  3. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de modificació de la Documentació per a l’organització del curs 2022/2023.
  4. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de convocatòria de places de Professorat Contractat Doctor amb caràcter interí amb la corresponent modificació de l’RLT de PDI.
  5. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de modificació de la RLT del PAS.
  6. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta d’adaptació de l’OPO d’estabilització del PAS.
  7. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de la Normativa per a la regulació del teletreball del PAS.
  8. Torn obert de paraules.

Convocatòria de la Mesa Negociadora, divendres 13 de maig

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora el divendres 13 de maig de 2022, via meet, a les 9.00 h amb el següent ordre del dia:

Ordre del dia:

  1. Informe del president.
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de nomenament de professorat emèrit.
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de comissions de servei de professorat pertanyent als cossos docents universitaris per al curs 2022/23.
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de concessió de semestres sabàtics per al curs 2022/23.
  5. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de concessió de Venia Docendi per al curs 2022/23.
  6. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la relació de sol·licituds de transformacions i promocions de places de professorat, d’acord amb els criteris del DCDI, corresponent a la primera convocatòria ordinària de l’any 2022.
  7. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de canvis de dedicació docent de professorat ajudant doctor.
  8. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de contractacions i/o transformacions de PDI ordinàries per atendre les necessitats docents del curs 2022/23.
  9. Anàlisi, discussió i informe sobre la convocatòria de places de professorat dels cossos docents universitaris i de contractat doctor, proposta de perfils i de la composició de les comissions de concursos d’accés i de les comissions de contractació amb la corresponent modificació de l’RLT de PDI.
  10. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria d’una plaça de titular d’Universitat per a estabilització d’investigadors amb acreditació I3 i de la corresponent modificació de la RLT del PDI.
  11. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de barems específics per a concursos de professorat associat, ajudants i ajudants doctors.
  12. Torn obert de paraules

Eleccions al Claustre 2022, STEPV dona suport a la candidatura +MÉS UJI

Els darrers quatre anys hem pogut ser la teua veu al Claustre.

Ara, volem més, volem que els vostres ulls i la vostra veu arriben no només al claustre, sinó també al Consell de Govern per poder traslladar els mateixos principis que defensem a les meses de negociació.

Per això demanem el vot a la nostra candidatura +Més UJI

La nostra candidatura és garantia de treball!

Confiem en tu.

El pròxim 11 de maig vota les candidatures per al PAS, PDI Permanent i PDI No Permanent +Més UJI

D’INTERÈS PER A PERSONES QUE ALGUNA VEGADA HAN SIGUT BECÀRIES

Les persones que han sigut becàries d’investigació es troben actualment en una situació que implica una precarietat. Les condicions contributives de les beques han anat canviant al llarg del temps. A principis del segle XXI (i abans) els quatre anys eren de beca, per exemple el Reial Decret 1326/2003, que establia l’Estatut del Becari d’Investigació, de forma expressa apuntava que, per la finalitat formativa que tenia la beca, no eren treballadors/ores per compte d’altri subjectes a l’Estatut dels Treballadors. Davant de les greus insuficiències que aquesta norma plantejava prompte es va considerar necessari establir un nou marc regulador del col·lectiu de les persones investigadores en formació o en fase inicial, la qual cosa es va dur a terme mitjançant l’aprovació del Reial Decret 63/2006, pel qual s’establia l’Estatut del Personal Investigador en Formació (EPIF), que contemplava que el període de 4 anys es dividia en 2 anys de beca i 2 anys de contracte (el conegut com a model 2+2), de manera que només en els dos últims anys la persona estava en el Règim General de la Seguretat Social (RGSS) en les mateixes condicions que una treballadora o treballador per compte alié. Posteriorment, la Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (2011) va establir un contracte laboral predoctoral amb una durada de 4 anys (el conegut com a model 0+4), en què s’elimina qualsevol fase de beca, i la persona ja estava en el RGSS en les mateixes condicions que una treballadora o treballador per compte alié.

D’altra banda, cal dir que abans de la regularització de les persones becàries que es va produir en 2011 la normativa no obligava a les empreses ocupadores a cotitzar a la SS pel seu personal becari. El Reial Decret 1493/2011 va habilitar un conveni temporal mitjançant el qual l’antic personal investigador en formació podia cotitzar a la seguretat social per dos dels quatre anys de la durada de la beca, però la subscripció a aquest conveni només es podia fer fins al 31 de desembre de 2012.

La situació actual és complexa. Algunes persones no es van poder acollir al RD 1493/2011 perquè en aquell moment no podien afrontar la quantia de les corresponents cotitzacions. A més, només es va permetre computar dos anys de cotització i no els quatre. Aquests fets tenen conseqüències clares de cara a la jubilació, el reconeixement de triennis, etc. Ens trobem, doncs, davant d’una situació injusta, que discrimina a les persones.

Des del sindicat STEPV, en el seu moment vàrem ajudar a les companyes i companys de les nostres universitats a acollir-se al RD 1493/2011 i cotizar per dos anys. A més, portem temps fent seguiment d’aquest tema. Hem estudiat els casos que ens han arribat i fins i tot s’ha iniciat la via jurídica en alguns. Els nostres Serveis Jurídics estudiaran tots els casos que ens arriben i analitzaran les opcions legals de presentar recurs en cada cas. La casuística de persones becàries a qui no se’ls ha cotitzat algun o cap període és molt gran i diversa.

Actualment, l’administració no està donant una resposta a aquests casos, ja que no existeix cap normativa que permeta aquest reconeixement. És per això que des d’STEPV considerem que cal recórrer també a la negociació política. En aquest sentit, hem iniciat una roda de contacte amb representants polítics de les Corts Valencianes per tal de demanar un canvi normatiu que puga corregir aquesta discriminació, així com també a nivell estatal.

Al mateix temps, ens comprometem a plantejar davant els diferents equips de govern de les universitats públiques valencianes aquesta problemàtica per tal d’estudiar alguna solució, com també obtenir el seu suport per tal que ho plantegen a la CRUE.

Convocatòria de la Mesa Negociadora, divendres 8 d’abril

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora el divendres 8 d’abril de 2022, via meet, a les 12.00 h amb el següent ordre del dia:

Ordre del dia

  1. Informe del president
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de barems específics per a concursos de professorat associat, ajudant, ajudant doctor i professorat contractat doctor interí
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de Professorat Contractat Doctor amb caràcter interí amb la corresponent modificació de l’RLT de PDI
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de canvi d’adscripció d’àrea de coneixement
  5. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta d’Oferta Pública d’Ocupació del personal docent i investigador per a l’any 2022
  6. Torn obert de paraules