Convocatòria de la Mesa Negociadora, divendres 13 de maig

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora el divendres 13 de maig de 2022, via meet, a les 9.00 h amb el següent ordre del dia:

Ordre del dia:

  1. Informe del president.
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de nomenament de professorat emèrit.
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de comissions de servei de professorat pertanyent als cossos docents universitaris per al curs 2022/23.
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de concessió de semestres sabàtics per al curs 2022/23.
  5. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de concessió de Venia Docendi per al curs 2022/23.
  6. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la relació de sol·licituds de transformacions i promocions de places de professorat, d’acord amb els criteris del DCDI, corresponent a la primera convocatòria ordinària de l’any 2022.
  7. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de canvis de dedicació docent de professorat ajudant doctor.
  8. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de contractacions i/o transformacions de PDI ordinàries per atendre les necessitats docents del curs 2022/23.
  9. Anàlisi, discussió i informe sobre la convocatòria de places de professorat dels cossos docents universitaris i de contractat doctor, proposta de perfils i de la composició de les comissions de concursos d’accés i de les comissions de contractació amb la corresponent modificació de l’RLT de PDI.
  10. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria d’una plaça de titular d’Universitat per a estabilització d’investigadors amb acreditació I3 i de la corresponent modificació de la RLT del PDI.
  11. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de barems específics per a concursos de professorat associat, ajudants i ajudants doctors.
  12. Torn obert de paraules

Eleccions al Claustre 2022, STEPV dona suport a la candidatura +MÉS UJI

Els darrers quatre anys hem pogut ser la teua veu al Claustre.

Ara, volem més, volem que els vostres ulls i la vostra veu arriben no només al claustre, sinó també al Consell de Govern per poder traslladar els mateixos principis que defensem a les meses de negociació.

Per això demanem el vot a la nostra candidatura +Més UJI

La nostra candidatura és garantia de treball!

Confiem en tu.

El pròxim 11 de maig vota les candidatures per al PAS, PDI Permanent i PDI No Permanent +Més UJI

D’INTERÈS PER A PERSONES QUE ALGUNA VEGADA HAN SIGUT BECÀRIES

Les persones que han sigut becàries d’investigació es troben actualment en una situació que implica una precarietat. Les condicions contributives de les beques han anat canviant al llarg del temps. A principis del segle XXI (i abans) els quatre anys eren de beca, per exemple el Reial Decret 1326/2003, que establia l’Estatut del Becari d’Investigació, de forma expressa apuntava que, per la finalitat formativa que tenia la beca, no eren treballadors/ores per compte d’altri subjectes a l’Estatut dels Treballadors. Davant de les greus insuficiències que aquesta norma plantejava prompte es va considerar necessari establir un nou marc regulador del col·lectiu de les persones investigadores en formació o en fase inicial, la qual cosa es va dur a terme mitjançant l’aprovació del Reial Decret 63/2006, pel qual s’establia l’Estatut del Personal Investigador en Formació (EPIF), que contemplava que el període de 4 anys es dividia en 2 anys de beca i 2 anys de contracte (el conegut com a model 2+2), de manera que només en els dos últims anys la persona estava en el Règim General de la Seguretat Social (RGSS) en les mateixes condicions que una treballadora o treballador per compte alié. Posteriorment, la Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (2011) va establir un contracte laboral predoctoral amb una durada de 4 anys (el conegut com a model 0+4), en què s’elimina qualsevol fase de beca, i la persona ja estava en el RGSS en les mateixes condicions que una treballadora o treballador per compte alié.

D’altra banda, cal dir que abans de la regularització de les persones becàries que es va produir en 2011 la normativa no obligava a les empreses ocupadores a cotitzar a la SS pel seu personal becari. El Reial Decret 1493/2011 va habilitar un conveni temporal mitjançant el qual l’antic personal investigador en formació podia cotitzar a la seguretat social per dos dels quatre anys de la durada de la beca, però la subscripció a aquest conveni només es podia fer fins al 31 de desembre de 2012.

La situació actual és complexa. Algunes persones no es van poder acollir al RD 1493/2011 perquè en aquell moment no podien afrontar la quantia de les corresponents cotitzacions. A més, només es va permetre computar dos anys de cotització i no els quatre. Aquests fets tenen conseqüències clares de cara a la jubilació, el reconeixement de triennis, etc. Ens trobem, doncs, davant d’una situació injusta, que discrimina a les persones.

Des del sindicat STEPV, en el seu moment vàrem ajudar a les companyes i companys de les nostres universitats a acollir-se al RD 1493/2011 i cotizar per dos anys. A més, portem temps fent seguiment d’aquest tema. Hem estudiat els casos que ens han arribat i fins i tot s’ha iniciat la via jurídica en alguns. Els nostres Serveis Jurídics estudiaran tots els casos que ens arriben i analitzaran les opcions legals de presentar recurs en cada cas. La casuística de persones becàries a qui no se’ls ha cotitzat algun o cap període és molt gran i diversa.

Actualment, l’administració no està donant una resposta a aquests casos, ja que no existeix cap normativa que permeta aquest reconeixement. És per això que des d’STEPV considerem que cal recórrer també a la negociació política. En aquest sentit, hem iniciat una roda de contacte amb representants polítics de les Corts Valencianes per tal de demanar un canvi normatiu que puga corregir aquesta discriminació, així com també a nivell estatal.

Al mateix temps, ens comprometem a plantejar davant els diferents equips de govern de les universitats públiques valencianes aquesta problemàtica per tal d’estudiar alguna solució, com també obtenir el seu suport per tal que ho plantegen a la CRUE.

Convocatòria de la Mesa Negociadora, divendres 8 d’abril

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora el divendres 8 d’abril de 2022, via meet, a les 12.00 h amb el següent ordre del dia:

Ordre del dia

  1. Informe del president
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de barems específics per a concursos de professorat associat, ajudant, ajudant doctor i professorat contractat doctor interí
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de Professorat Contractat Doctor amb caràcter interí amb la corresponent modificació de l’RLT de PDI
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de canvi d’adscripció d’àrea de coneixement
  5. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta d’Oferta Pública d’Ocupació del personal docent i investigador per a l’any 2022
  6. Torn obert de paraules

Intervencions al Claustre núm. 12 (9/3/2022) dels representats STEPV

Us presentem les intervencions dels nostres companys a la sessió número 12 del Claustre. En aquesta darrera sessió, la rectora va fer balanç del seu pla de govern en aquesta legislatura i va convocar eleccions per a un nou claustre.

Vam aprofitar l’informe de la rectora per a manifestar-li les nostres reivindicacions i per a plantejar temes que encara no s’han resolt, com la situació de la docència en valencià, la manca de democràtica al Claustre, la precarietat del professorat associat o les condicions laborals de la plantilla i la salut física i mental d’aquesta a causa de la pandèmia, a més d´altres….

Podeu veure aquestes intervencions al vídeo-acta del Claustre (a partir del minut 1:00:00)

També podeu llegir les intervencions transcrites de les nostres companyes:

Intervenció de Carme Pinyana:

VALORACIÓ DE LA POLÍTICA DE FOMENT DEL VALENCIÀ I DE LA SITUACIÓ DE LA DOCÈNCIA EN VALENCIÀ

  • Valoració negativa de les polítiques de foment del valencià durant la legislatura. No ha augmentat la docència, han disminuït els recursos humans dedicats (amortització del tècnic lingüístic), l’Observatori Lingüístic no te recursos ni competències, abandonament dels docents que trien el valencià davant les valoracions negatives de cert estudiantat…
  • En el passat Claustre es va indicar que les dades que vam aportar sobre l’estancament de l’oferta de crèdits en valencià era incorrecta, quan les dades van sortir de la pàgina web de l’Observatori Lingüístic. Constatem que ja apareixen dades del curs 20/21 i son decebedores.
  • Demanem:
    • Pla de Foment del Valencià, a part del de multilingüisme (encara que estiguen coordinats)
    • Estudi d’obstacles i facilitadors per a la docència del valencià i per als usos institucionals del valencià a l’UJI
    • Tria d’indicadors clars que permeten la comparació amb altres universitats del país i de l’àmbit lingüístic
    • Competències i recursos (humans i econòmics) per al servei responsable
    • Atenció a les necessitats de recursos per a la docència en valencià
    • Política d’incentius cap al professorat per fomentar-ne la docència en llengua pròpia
    • Suport, assessorament i defensa per part de la Universitat al professorat que es senta pressionat per part de l’alumnat refractari a l’ús del valencià per part del professorat
    • Càlcul i inclusió d’un coeficient corrector de la penalització que rep el professorat docent en valencià per part de l’alumnat refractari en les enquestes de satisfacció de l’alumnat (falsament anomenades d’”avaluació de la docència”).
    • Competència lingüística del professorat
    • Recuperació i potenciació de campanyes de foment del valencià i del voluntariat lingüístic entre l’estudiantat.
    • Recopilació en una Guia de recursos lingüístics de totes les accions, programes, ajudes, etc., pròpies i externes, per a ajudar als col·lectius de la Universitat a desenvolupar el seu treball en valencià, especialment els que es refereixen a la docència en valencià i als usos institucionals de la llengua a l’UJI
    • Requisit de valencià per als monitors/es de l’Escola d’Estiu de Xiquets i Xiquetes i que la programació d’activitats incloga de manera transversal l’ús de la llengua
    • Promoció i difusió de les accions de foment del valencià a la universitat, seguiment de la seua aplicació i rendició de comptes

No convertim l’ús, el foment i la dignificació del valencià en un conflicte, és la principal estratègia dels seus enemics per a desincentivar el seu ús i crear desafecció entre la comunitat universitària. Però comprometem-nos realment a aplicar accions efectives en favor del valencià. La unitat d’objectius i d’acció ha de ser compartida. 

Renunciar a la defensa de la nostra llengua i cultura és fomentar la ignorància dels altres. Si fomentar la ignorància no és recomanable en general, fer-ho desde la Universitat és… trien vostès el qualificatiu.

Intervenció de Pepe Iglesias:

REFORMA D’ESTATUTS DE L’UJI I DEL REGLAMENT DEL CLAUSTRE

En aquesta legislatura s’ha reformat els estatuts de la universitat per poder adaptar-los a les normatives i lleis que van provocar la seua revisió i a parer nostre, es va fer un bon treball.
Consegüentment, també el reglament del Claustre va haver de ser revisat i en aquest punt ja no vam estar d’acord amb la proposta.
El fet que la gerència tinga capacitat per triar als claustrals PAS que han de representar-nos a les comissions i altres òrgans derivats del Claustre, com el Consell de Govern, entre d’altres no deixa de ser una anomalia democràtica, quantificable en un percentatge de més del 17% del total, sense més explicació possible, que la seua voluntat d’interferir entre les persones triades per les nostres companys i companyes.
Volem insistir que no demanem que deixe de poder votar ningú, volem que quede clar que només les persones triades, siguen les que trien la seua representació, més o menys, com diu la llei.
Pertànyer al col·lectiu PAS i ser claustral nat, no equipara les vies d’accés al claustre a efectes de representació i pensem que la solució no ha de ser de confrontament jurídic, més bé, de voluntat política, i l’acció política està a les seves mans.
Si les nostres companys i companyes ens consideren dignes, a la próxima legislatura tornarem a demanar més decromacia, de nou.

Intervenció de Paco López:

PROFESSORAT ASSOCIAT 

La Plataforma de Professorat Associat d’aquesta universitat,  que es troba unida a la resta de plataformes autonòmiques i de l’estat espanyol, manté unes reivindicacions constants referent a la situació laboral amb la qual es troba i em demana que les transmeti en aquest claustre.

En aquesta Universitat des de 2008 i en la mateixa taula negociadora tenim els seus antecedents reivindicatius.

No obstant això, podem resumir-les en 5 punts:

1. Necessitat d’un marc laboral i començament d’una negociació per a un conveni en aquest 2022
2. Igual còmput d’hores de treball Docència –preparació
3. Igual dotació d’infraestructures
4. Igual treball, igual salari
5. Que l’equip rectoral reivindiqui davant la Generalitat i l’Estat Espanyol l’increment de crèdit pressupostari

Suposem que una Universitat, que mira cap al futur amb responsabilitat i una desitjada estabilitat humana en totes les seves àrees, és prioritari que tingui un marc laboral.

Esperem que pròximament i sense necessitat de conflictes, i basat únicament en el diàleg, puguem fer d’aquestes reivindicacions una cosa del passat.

Intervenció d’Ana Tomàs:

PANDEMIA I CONDICIONS LABORALS, PLANTILLA, ETC…..

Durant la present legislatura s’han estabilitzat molts llocs de treball, cosa que trobem molt positiva.
Pel que fa a la futura consolidació del personal interí del PAS, tornem a proposar que s’estudiï una manera d’estabilitzar-los que siga àgil i que no comporti la pèrdua de l’experiència d’aquests companys.

Aquests anys també s’han abordat i resolt alguns dels problemes de la plantilla de PAS. Malauradament, encara queden vells problemes per resoldre a la RLT del personal d’administració i serveis, problemes que s’arrosseguen des de fa més de 15 anys i que cal solucionar d’una vegada perquè impliquen un gran malestar laboral i psicològic per a les persones involucrades. En molts casos se sumi la manca de reconeixement de part del treball desenvolupat, com per exemple la col·laboració amb els grups d’investigació que, a més afecta la carrera professional del PAS.

Pel que fa a les condicions de treball, aspirem a fer que es milloren les d’aquelles persones del PAS que tenen unes condicions pitjors que la resta, com ara les persones de la vesprada, tant que ni tan sols tenen la possibilitat de conciliar la seva vida familiar amb la professional, com haurien de poder fer. Es poden trobar fórmules que mantinguin l’equilibri entre la qualitat del servei donat i els seus drets laborals i personals.

Per acabar, respecte al tema de la salut física i mental, molt afectades a conseqüència de la pandèmia, i que estan influïdes també per l’envelliment de la plantilla, demanem que s’estudien millores de les condicions dels treballadors més majors, tant per al PAS com per al PDI, sobretot als llocs on el treball siga molt físic. Aquesta millora de condicions s’ha de complementar amb un augment dels programes que ajuden a mantenir la salut física i mental, adaptades a franges compatibles amb els horaris de cada col·lectiu.

Reconeixement del triennis dels anys treballats a universitats públiques europees

Us informem de que si algunes de vosaltres heu treballat a universitats públiques europees en algun moment de la vostra carrera, teniu dret a què se us reconegui i us computen aquests anys per al càlcul dels triennis.

Tenim constància que en el seu dia, algunes companyes i companys es van aproximar al registre general de la universitat a demanar o preguntar per aquesta possibilitat, i que la resposta que van obtenir va ser que els anys a l’estranger “no computen”.

Afortunadament, d’acord amb la legislació vigent, ja fa algun temps que si es pot demanar aquest reconeixement de forma “prospectiva” (per a cobrar-lo a partir del moment en què es demana).
Per a demanar-ho us fa falta:

1) Emplenar l’annex I que adjuntem i reunir la documentació on se certifiquen les dades de la taula. Cal traducció jurada de la documentació.

2) Presentar una instància general (SOL·LICITO… EXPOSO…) per registre.

——————————

Os informamos que, si alguno de vosotros/as ha trabajado en universidades públicas europeas en algún momento de vuestra carrera, tenéis derecho a que se os reconozca y se os computen estos años pera el cálculo de los trienios.

Tenemos constancia que en su día algunos/as compañeros/as se dirigieron al registro general a pedir o preguntar por esta posibilidad y la respuesta que recibieron fue que los años en el extranjero no “computan”.

Afortunadamente y de acuerdo a la legislación vigente, hace algún tiempo que si se puede pedir este reconocimiento de forma “prospectiva” (para cobrarlo desde la fecha en que lo pidáis en adelante). Para pedir formalmente  que se compute este tiempo se requiere:

  1. Rellenar el anexo I que adjunto y reunir la documentación donde se certifiquen los datos de la tabla. Se requiere traducción jurada de la documentación.
  2. Presentar una instancia general (SOLICITA… EXPONE…) por registro.

Convocatòria de Mesa Tècnica temes PDI, dimecres16 de desembre

Convocatòria ordinària de Mesa Tècnica el dimecres 16 de febrer a les 12.30 h amb el següent ordre del dia:
1.- Informació Associats.
2.- Informació contractes vinculats a les ajudes per la requalificació del sistema universitari espanyol [2021 2023] en la modalitat “Margarita Salas”.
3.- Informació sobre la migració a personal “PI”, personal vinculat a la investigació.
4.- Torn obert de paraules.

No a la Reforma de la Llei de la Ciència. Concentració dilluns 7 de febrer

Davant l’evident discriminació indemnitzatòria i la falta d’ambició de l’APL de modificació de la Llei 14/2011, el pròxim 7 de febrer de 2022 ens concentrarem en diferents parts de l’Estat per a mostrar el nostre rebuig al text actual.

A Castelló la concentració serà a la Universitat Jaume I a les 12 h a l’àgora de la universitat, davant l’edifici de rectorat.

Ací teniu tota la informació

A més pots pots consultar ací la nota de premsa.

 

Novetats sexenni investigació

En aquesta convocatòria de sexennis d’investigació hi ha prou novetats, com ara que hi ha dos accessos diferents: un per a sol·licitar la convalidació de sexennis i un altre per al seu reconeixement. També és obligatori incloure en la sol·licitud:

  • El número ORCID
  • El DOI de cada aportació, si en té
  • El PDF de cada aportació (també de les substitutòries)
  • Si es tracta d’un llibre, l’escanejat complet!!

Els criteris específics dels diferents camps es mantenen sense canvis, però en aquesta avaluació ja s’aplicaran els “Principis i directrius per a l’actualització de criteris d’avaluació de la investigació d’ANECA 2021”, que es van fer públics  l’1 d’octubre de 2021.

En aquest document hem intentat resumir les novetats de la convocatòria.

Convocatòria de la Mesa Negociadora, divendres 21 de gener

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora el divendres 21 de gener de 2021, a les 12.00.h amb el següent ordre del dia:

  1. Informe del president
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de calendari acadèmic del curs 2022/23
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de Documentació per a l’Organització del curs 2022/23
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la relació de sol·licituds de transformacions i promocions de places de professorat corresponent a la segona convocatòria ordinària de l’any 2021 d’acord amb els criteris del DCDI
  5. Anàlisi, discussió i informe del X Plan de Formación del PAS 22-24
  6. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de modificació de la Normativa sobre formació i funcionament de les borses de treball de les diferents escales i categories professionals del PAS de la Universitat Jaume I
  7. Torn obert de paraules