Reunió Mesa Tècnica sobre temes de PAS, divendres 14 de juny

Reunió el divendres 14 de juny 2019, de les 10:30, a la Sala de juntes del rectorat, per continuar amb la Mesa Tècnica del divendres passat 7 de juny, en que l’ordre del dia era:

1.- Estudi i anàlisi del Pla d’estabilització d’ocupació temporal (art 19.9 LPGE 2018)
2.- Estudi i anàlisi del D 42/2019, de 22 de març, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l’administració de la Generalitat.
3.- Torn obert de paraules.

XIII Congrés de STEPV

Els dies 7, 8 i 9 de juny tindrà lloc a Alcossebre (Castelló) el XIII Congrés de STEPV. Cada quatre anys se celebren els congressos del sindicat, que marquen la línia política a seguir durant els següents quatre anys.

El Consell Nacional ha convocat aquest congrés sota el lema “Amb tu, +força, +lluny” per evidenciar, d’una banda, el suport que ha rebut el sindicat aquests darrers anys, tant en creixement de l’afiliació com en suport electoral que ha permés revalidar la majoria absoluta en educació pública no universitària i molt bons resultats en universitats. Amb el lema del Congrés, STEPV pretén animar a la participació del conjunt de treballadores i treballadors de l’ensenyament en la presa de decisions que afecten les nostres condicions laborals i que permeten avançar en la millora de l’ensenyament. Per això volem anar “més lluny”, però sempre comptant “amb tu”, fet que ens permetrà ser “més forts”.
Les persones delegades del sindicat que acudiran al Congrés (elegides per les assemblees comarcals en període precongressual) debatran sobre la política sindical dels pròxims quatre anys, que coincideix amb la legislatura política.
Prèviament al debat de la ponència, el Secretariat Nacional, òrgan de direcció del sindicat elegit en el XII Congrés a Elda, retrà comptes a l’organització de la seua gestió durant els passats quatre anys.

El XIII Congrés elegirà les persones que composaran el Secretariat Nacional els pròxims quatre anys, els quals tindran la responsabilitat de dur a terme les línies de treball que s’aproven en el Congrés. També s’elegiran les persones que formaran part de la Comissió de Garanties i de la Comissió de Control Administratiu del sindicat i s’aprovarà la Carta Financera.

 

 

 

Reunió Mesa Tècnica sobre temes de PAS, divendres 7 de juny

Reunió divendres 7 de juny 2019, de les 10:30, a la Sala de reunions del gabinet del rectorat, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS, amb el següent ordre del dia:

1.- Estudi i anàlisi del Pla d’estabilització d’ocupació temporal (art 19.9 LPGE 2018)
2.- Estudi i anàlisi del Decret 42/2019, de 22 de març, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l’administració de la Generalitat.
3.- Torn obert de paraules.

Permisos per naixement, adopció o acolliment

El dia 1 d’abril ha entrat en vigor el nou permís de paternitat, que es va establir pel Reial Decret-Llei 6/2019, d’1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en el treball i la ocupació, publicat el dia 7 de març. Aquesta nova normativa és una millora innegable respecte de les 5 setmanes que n’hi havia fins ara, però la plena igualtat en els permisos no es materialitzarà fins el 2021. En concret, el calendari és progressiu i en 2020 serà de 12 setmanes i en 2021 ja serà de 16 setmanes, és a dir, igualitaris per les dos persones progenitores.

Durant el 2019, la persona progenitora diferent de la mare biològica (que pot ser un home en cas de les parelles heterosexuals o una dona en el cas de les homosexuals), gaudirà de huit setmanes de permís. Les dues primeres setmanes del permís hauran de gaudir-se de forma ininterrompuda després del part, adopció, acolliment o guarda. Les sis setmanes restants es podran gaudir de manera interrompuda en el moment que es considere convenient fins que la criatura complisca 12 mesos. Aquest permís, retribuït al 100%, és intrasferible.

L’equiparació dels permisos per naixement i adopció per les dos persones progenitores és una reivindicació de la Plataforma pels Permisos Iguals i Intransferibles per Naixement i Adopció, que integra desenes d’organitzacions feministes, entre les quals es troba la Intersindical Valenciana. Des del 2005, s’ha fet una gran feina tant de conscienciació social com de pressió als partits polítics que va donant fruits.

Un dels aspectes destacables del Reial Decret-Llei és que s’introdueix per primera volta la denominació inclusiva que la PPIINA porta proposant durant més d’una dècada: permisos per naixement, incloent tots els tipus de famílies i posant el focus en l’atenció a la criatura.

La normativa és aplicable per la totalitat de treballadores i treballadors, del sector privat i del sector públic, i les administracions autonòmiques han d’aplicar-la, encara que no hagen pogut actualitzar els seus permisos perquè un Reial Decret-Llei té un rang normatiu superior. Ara bé, si en algun territori o alguna administració pública té ja uns permisos més elevats, aquesta norma estatal no els retalla.

Si tens qualsevol dubte, pots posar-te en contacte amb el teu sindicat o a l’email dona@intersindical.org

Davant el judici oral que s’està celebrant en el TJUE sobre l’abús de la temporalitat

STEPV està fent el seguiment d’aquest judici que ha de determinar si declarar fixe un interí estatutari de Sanitat a Madrid s’ajusta o no a les exigències de la normativa europea, en concret a la Directiva 1999/70/CE sobre el treball temporal.

En funció del que determine el TJUE s’obrirà una possibilitat real perquè el personal interí de les administracions públiques, inclòs el personal de les universitats públiques valencianes, puga optar a ser personal fixe.

Fins ara, la resposta del govern espanyol a la qualificació d’Europa de frau de llei en la concatenació de contractes per aquest personal havia estat la convocatòria massiva d’oposicions en l’anomenat acord d’estabilització (que estabilitza les places però no les persones) signat en març de 2017 entre l’exministre Montoro i CCOO, UGT i CSIF.
Pel que sembla, el TJUE ha verbalitzat que aquest acord d’estabilització no és la resposta correcta de l’Estat per acabar amb el frau de llei, ja que no garanteix al personal temporal la seua consolidació ni impedeix que no es puga tornar a repetir la situació de frau de llei.

Davant aquesta situació, el sindicat vol manifestar que:

  • Esperarem a que es produïsca la sentència definitiva en aquest judici per a dur endavant les accions legals escaients, adreçades a assegurar la continuïtat en els seus llocs de treball de tot el personal interí al servei de les universitats públiques valencianes.
  • Davant la imminència de la sentència demanem, a les esmentades universitats, que siguen prudents a l’hora de la convocatòria dels processos selectius que estan negociant-se per tal de no generar més problemes en aquest tema.
  • Així mateix, recomanem que no es presenten demandes abans del cessament sense conèixer la sentència del TJUE ja que ens podrien dur a una situació sense marxa enrere vist que, fins ara, les sentències actuals del TJUE no són clares i les del Tribunal Suprem presenten contradiccions. Per tant, no tenim garanties que prosperen reclamacions o demandes en el moment present.

El Sindicat anirà informant a mesura que avancen els esdeveniments i no dubtarà a l’hora de posar en marxa la via judicial per la consolidació del personal interí en el moment en què contraste que hi ha garanties per dur a terme una acció jurídica amb un mínim d’èxit.

Sessió de la Mesa Negociadora, dilluns 13 de maig

Convocatòria per al dilluns 13 de maig, a les 10:00h, a la Sala de reunions del gabinet del rectorat situada a l’edifici rectorat, 3ª Planta, per celebrar sessió de la Mesa Negociadora, amb el següent ordre del dia:

1r.– Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior i la de la sessió extraordinària (doc 1 i doc 2).
2n.– Informe sobre el decret 42/2019, de 22 de març, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l’administració de la Generalitat.
3r.– Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de barems específics per a concursos de professorat ajudant doctor i associat (doc 3 i doc 3.1, doc 3.2 i doc 3.3)
4t.– Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de nomenament de professorat emèrit (doc 4t)
.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de concessió de semestres sabàtics per al curs 2019/2020 (doc 5)
6è.– Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de concessió de Venia docendi per al curs 2019/2020 (doc 6)
. – Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de sol·licituds de transformacions i promocions de places de professorat, d’acord amb els criteris del DCDI, corresponent a la primera convocatòria ordinària de l’any 2019 (doc 7)
8è.– Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de canvis de dedicació docent de professorat ajudant doctor (Doc 8)
9è.– Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de contractacions i/o transformacions de PDI ordinàries per atendre les necessitats docents del curs 2019/20 (doc 9 i doc 9.1)
10è.– Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de professorat dels cossos docents universitaris i de contractat doctor, proposta de perfils i de la composició de les comissions de concursos d’accés i de les comissions de contractació (doc 12)
11.– Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de modificació de l’RLT de PDI (doc 10)
12.– Aprovació, si escau, de la modificació de l’acord sobre el pla de millora de les condicions acadèmiques i laborals dels professorat associat a temps parcial a l’UJI (doc 11)
13.– Torn obert de paraules.

RESUM